Sunday 16 December 2012

Paine Tranzit


Ingrediente:
  • 500g faina alba tip 650 (1.4% fibre)
  • 50g tarate de grau (42.8% fibre)
  • 50g fibre tranzit (24% fibre)
  • 200g faina macinis integral (19% fibre)
  • 300g faina secara (14.6% fibre)
  • 2 plicuri drojdie uscata (14g)
  • 2 linguri zahar
  • 2 linguri sare
  • 5 linguri ulei
  • 600-650ml apa calduta
Am numit-o in acest fel pentru ca este o paine cu un procent ridicat de fibre, potrivita in mod deosebit persoanelor care au probleme cu tranzitul intestinal. Am cumparat o punga de fibre tranzit de la Sanovita ce contine tarate de ovaz, tarate psyllium, pulbere de roscove, seminte de in, am mai adaugat tarate de grau, faina macinis integral si faina de secara. Cantitatile pot diferi in functie de preferinte, in principiu fiind un amestec din mai multe tipuri de faina, pastrati proportia 500g faina la 7g drojdie uscata si 250-300ml apa calduta.

Intr-un vas incapator am pus toate ingredientele uscate, mai putin sarea, am adaugat drojdia uscata si am amestecat lasand 10min. Apoi am adaugat sarea si apa, mai intai 600ml si apoi putin cate putin pana am obtinut un aluat omogen. Am framantat aproximativ 10min adaugand uleiul. Aluatul se lasa la dospit o ora si jumatate sau doua ore, pana cand isi tripleaza volumul. Este un aluat care va creste putin mai greu.

Dupa ce trece timpul de dospit, se modeleaza dupa preferinta si se mai lasa la dospit 40min dupa care se pune la cuptorul preincalzit la 220 grade Celsius pana se rumeneste frumos. Se portioneaza cand s-a racit. Noi am mancat jumatate dintr-o paine calda *_*

Pofta buna!

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu