Tuesday 5 June 2012

Tort Elena cu crema de vanilie si ananas


Ingrediente tort diametru 24cm:
>>blat:
  • 4 oua
  • 140g zahar
  • 140g faina
  • un praf de sare
>> crema de vanilie:
  • 3 galbenusuri
  • 600ml lapte
  • 6 linguri rase faina
  • zahar dupa gust
  • esenta de vanilie
  • 10g gelatina
  • 250ml frisca
  • 1 compot de ananas
Pentru prepararea blatului, procedam exact ca si la Tortul Ioana.
Pentru crema de vanilie, punem intr-un vas faina, galbenusurile, zaharul si laptele. Omogenizam bine si apoi trecem vasul pe foc la bain-marie. Mixam continuu cu un tel in forma de para pana cand compozitia capata consistenta unei budinci. Dam deoparte si adaugam in compozitia fierbinte gelatina hidratata in prealabil in 100ml de apa. Lasam la racit si apoi incorporam frisca batuta bine. Cu aceasta crema vom umple tortul. Eu am folosit pentru blat si crema oua de la tara, de aceea tortul a avut o culoare galbena foarte placuta.

Taiem blatul racit in 2 felii si asezam o felie pe platoul pe care am plasat inelul de patiserie. Insiropam cu siropul de la compotul de ananas, ungem felia cu ananasul facut piure la blender, un strat generos de crema, apoi a doua felie insiropata si restul de crema.

Tortul se tine la frigider pana la servire. Eu am observat ca este mult mai bun dupa 48h de stat la frigider. Se orneaza dupa gust, eu am fost putin pe fuga si l-am ornat cu frisca. Am pregatit acest tort cu ocazia zilei de nastere a mamei mele, La Multi Ani!


Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu